Easy to do business with

En stolt historie

GPBM er en relativt ung virksomhed med en lang historie. Her kan du læse mere om, hvordan virksomheden er vokset og har udviklet sig i løbet af årene.

 

 

 

 

1986

Selskabet blev grundlagt.

 

 

1988

De første kontakter blev etableret med Gold Peak Industries (GPI) i Hong Kong. GP Batteries blev selskabets batterileverandør.

 

 

 

 

1995

Markedet for mobiltelefoner eksploderer og skaber en enorm efterspørgsel efter telefonbatterier og tilbehør. Selskabet ekspanderer og starter et datterselskab i Finland. Distributionsnetværk blev etableret på det norske og danske marked. Omsætning cirka 70 millioner kroner.

 

 

2000

GP PowerBank batteriopladere ekspanderer kraftigt, GP Batteries etablerer sig mere og mere og anses for at være en af de største batterileverandører i Norden. Et datterselskab blev startet i Norge og Danmark, og dette har muliggjort egen distribution i hele Norden. Omsætning cirka 100 millioner kroner.

 

 

 

 

 

2004

Digitalkameraets selvfølgelige plads i hjemmet skaber en endnu større efterspørgsel efter genopladelige batterier. Organisk tilvækst og erhvervelse af GPBM France, distributør af GP Batteries på det franske marked. Omsætning cirka 280 millioner kroner.

 

2006

Erhvervelse af GPBM Italy, distributør af GP Batteries på det italienske marked. Vi passerer milepælen 100 ansatte i organisationen. Omsætning cirka 330 millioner kroner.

 

 

 

2009

Nordisk udrulning af varemærket Housegard, en komplet leverandør af brandsikkerhedsprodukter til forbrugere. Markedsledende inden for konsumentbatterier (genopladelige og alkaliske ) i Sverige.

 

 

 

 

2012

Modtog den prestigefyldte designpris Reddot Award for vores brandslukkere Firephant. På grund af vores kærlighed til fodbold og vilje til at udvide vores markedsføringsstrategi blev vi hovedsponsorer for et af Sveriges tophold, IFK Göteborg.

 

 

2013

Kommerciel lancering af Firephant med kunder som Electrolux Home. Sortimentet til bærbare opladere, GP PowerBank, udvides, og vi satser på tv-reklame. I løbet af 2013 blev der også introduceret en ny organisationstruktur, Nordic-Italy-France (NIF), med supportfunktioner for samtlige selskaber i Göteborg.

 

 

 

 

2014

Salg af vores bærbare oplader GP PowerBank blomstrer, og vi foretager yderligere investeringer i vores markedskommunikation via digitale og traditionelle medier.