Easy to do business with

About GPBM Nordic - Italy - France

Om GPBM Nordic 

Det hele begyndte med en kasse fuld af knapelementer

I 1985 registrerede tre venner selskabet Cebon. I ægte iværksætterånd begyndte de at sælge knapceller fra et teenageværelse i det vestlige Sverige, noget der viste sig at blive starten på en hidtil 30 år lang succesrejse. I dag er Cebon moderselskab til GPBM Nordic, GPBM Italy og GPBM France.

Allerede i 1988 blev GP Batteries (GPI) selskabets batterileverandør. Det tætte samarbejde med GP Batteries har gjort det muligt for os at blive en stor og vigtig aktør på markedet for alkaliske og genopladelige batterier både på konsumentmarkedet og inden for industrien. I dag er GP Batteries en af medejerne i GPBM, og vi er stolte over, at vi stadig i dag bakkes op af en af verdens mest succesrige producenter af batteriløsninger.

I tidens løb er brandsikkerhedsprodukter blevet en vigtig del af vores virksomhed. Siden 1991 har vi via Nordens markedsledende varemærke inden for brandsikkerhed, Housegard, skabt tryghed i flere hundrede tusinde hjem. Vi har solgt flere brandslukkere til forbrugere end nogle af de andre aktører på det nordiske marked, og vores produktsortiment er kendetegnet ved høj kvalitet og pålidelighed.

Igennem årene har vi samlet gedigen viden og erfaring, der har bidraget til vores stærke position på det industrielle marked, og vi har via vores industridivision, der har høj kompetence og stærkt løsningsorienteret fokus, haft mange succesrige projekter inden for skræddersyede energiløsninger og vedvarende energi.

Vi har i dag kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrig og Italien. Hovedkontoret og det nordiske lager ligger i Göteborg. GPBM Nordics omsætning udgør cirka 600 millioner SEK, og virksomheden beskæftiger godt 115 medarbejdere.

 


 

Meget mere end bare en leverandør

Vi er lette at handle med. Der er måske nogle der ville kalde dette en dristig udtalelse, men for os er det en selvfølge. Vi vil gøre det let for dig at sælge vores produkter og herigennem også understøtte slutbrugeren, uanset om produktet anvendes til privat, professionel eller industriel brug. Enkelhed er noget der gennemsyrer hele vores virksomhed, fra produktudvikling til salg og markedsføring.

”Easy to do business with”

Med vores ekspertise på de områder, vi er virksomme inden for, samt dine effektive salgskanaler ved vi, at vi kan fortsætte med at vokse sammen. Derfor bestræber vi os på at gøre vores fælles forretning større og bedre ved at tilføre merværdi.

Vi arbejder hver dag med research, produktudvikling, kontroller, tests og alt det andet forarbejde, der kræves for at kunne placere et rigtig godt produkt på markedet. Med et globalt netværk og lokal forståelse følger vi produktet fra fabrik til forbruger og tilfører merværdi i alle led hele vejen igennem. Fra og med din første kontakt med os kan du være sikker på, at du får den support du har brug for. Vi udfører det tunge arbejde, så du kan fokusere på dit salg.

For os er en god organisationsstruktur en vigtig nøgle til succes. Vores organisation består af personer med lang erfaring og stor viden inden for vores områder, personer der er innovationsmindede, ingeniører, designere og problemknusere for at blot nævne nogle. Med en velfungerende intern såvel som ekstern kommunikation og det rette kompetencemix sørger vi for, at hvert projekt udføres af de personer som vi ved kan få projektet til at opnå sit fulde potentiale.

 


 

 

Vores varemærker

GP Batteries og Housegard er koncernens kernevaremærker, men vi arbejder også med undervaremærker og partnervaremærker som f.eks. Firephant, Sunmatic, UltraLife, Greenland Energy, GP Lighting, GP PowerBank og GP Safeguard.